KYS EL KİTABI

KYS EL KİTABI

1.     1. KAPSAM

 Bu standart, Şehit Teğmen Serdar Genç Ortaokulunun çalışanlarının, öğrencilerinin, velilerinin memnuniyetini, yasal şartların gerekliliklerini ve yapılan hizmetlerin düzenli olarak yürütülmesini, sistemin işleyişi için gerekli olan tüm proseslerin en iyi şekilde çalışmasını sağlamak, sürekli iyileştirmek, devamlılığını sürdürmek amacıyla yapılan tüm iş ve işlemleri kapsar.

 

07.03.2024 26

 

1.     KAPSAM

 

Bu standart, Şehit Teğmen Serdar Genç Ortaokulunun çalışanlarının, öğrencilerinin, velilerinin memnuniyetini, yasal şartların gerekliliklerini ve yapılan hizmetlerin düzenli olarak yürütülmesini, sistemin işleyişi için gerekli olan tüm proseslerin en iyi şekilde çalışmasını sağlamak, sürekli iyileştirmek, devamlılığını sürdürmek amacıyla yapılan tüm iş ve işlemleri kapsar.

 

2.     ATIF YAPILAN STANDARTLAR

 

Bu kalite el kitabı ISO 9001:2015 standardı referans alınarak hazırlanmıştır.

 

3.     TERİMLER VE TANIMLAR

Politika: Üst yönetim tarafından kabul edilen,  kuruluşun amaç ve yönlendirmesi.

Vizyon: Üst Yönetim tarafından ifade edilen kuruluşun olmak istediği durum.

Misyon: Üst Yönetim tarafından ifade edilen kuruluşun varoluş amacı.

Strateji: Uzun vadeli ya da genel amaca ulaşmak için yapılan plan.

Üst Yönetim: Kuruluşu en üst seviyede yöneten ve kontrol eden kişi, grup veya kişiler. (Yönetim sisteminin kapsamı, bir kuruluşun sadece bir bölümünü içeriyorsa üst yönetimden o bölümü yöneten ve kontrol edenler kastedilir.)

Katılım: Bir faaliyet, olay veya durumun içinde yer alma.

Bağlılık: Paylaşılan hedeflere ulaşmak için yürütülen faaliyetlerin içinde yer alarak katkı sağlama.

Kuruluşun Bağlamı: Kuruluşun hedeflerini geliştirmesine ve ulaşmasına etki eden iç ve dış konuların bütünü.

İlgili Taraf (Paydaş): Bir karar veya faaliyetle kendilerini etkileyebilen, etkilenebilen ya da bir karar ya da faaliyetle kendilerinin etkileneceğini düşünen kişi veya kuruluş.

Müşteri: Müşteri kavramı, iç ve dış paydaşlar olarak ele alınmıştır.

Sağlayıcı (Tedarikçi): Kuruluşa ürün veya hizmet sağlayanlar.

Dış Sağlayıcı (Dış Tedarikçi): Kuruluşun parçası olmayan sağlayıcı.     

Amaç/Hedef: Ulaşılmak istenen sonuç.

Çıktı: Bir prosesin sonucu.

Performans: Ölçülebilen sonuç.

Risk: Belirsizlik etkisi. (Beklenenden sapmanın etkisi negatif veya pozitif olabilir)

Veri: Bir nesne ile ilgili gerçekler.

Bilgi: Anlamlı veri.

Doküman: Bilgi ve içinde bulunduğu ortam.

Örnek: Kayıt, spesifikasyon, prosedür, rapor, standart, çizim. Dokümante Edilmiş Bilgi: Kuruluş ve içinde yer aldığı ortam tarafından kontrol edilmesi ve sürdürülmesi gereken bilgi.

 

4.     KURULUŞUN BAĞLAMI

4.1  KURULUŞUN VE BAĞLAMININ ANLAŞILMASI

 

Kuruluşun ve bağlamının anlaşılması 4.1 de dokümante edilmiştir.

 

 

SWOT ANALİZİ

GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ

 

1-      Deneyimli, birikimli ve sorunların farkında olan eğitim kadromuzun olması,

2-      Okulumuzun ulaşımın kolay olduğu merkezi bir yerde olması,

3-      Okulumuzun yer aldığı yerleşim birimindeki              ailelerin sosyo-ekonomik durumlarının iyi olması,

4-      Okulumuzun teknolojik alt yapısının yeterli olması,

5-      Öğretmen kadromuzun hizmet yılı ortalamasının genç olması,

6-      İlçemizdeki sanayi kuruluşlarının çokluğu,

7-      Okulumuzun temiz ve bakımlı olması,

8-      Öğretmen kadromuzun tam olması,

9-      Veli, okul, öğrenci iş birliğinin sağlanmış olması,

10-  Disiplin olaylarının az olması,

11-  Diğer eğitim kurumlarıyla güçlü iletişim sağlanmış olması,

 

ZAYIF YÖNLERİMİZ

 

1-     Okul binasının derslik olarak planlanıp müstakil okul olarak hizmet vermesi,

2-     Öğrenci nakillerinin yıl boyunca artarak devam etmesi,

3-     Binanın çağdaş ve bilimsel eğitim standartlarında olmaması, atölye, işlik ve laboratuvarların olmaması,

4-     Öğrenci sayılarının fazla olması,

5-     İdari kadro yetersizliği,

6-     Okul bahçesinin öğrenci sayısına göre yetersiz olması,

7-     Aynı binada hem ilkokul hem de ortaokulun eğitim öğretim yapması,

 

FIRSATLARIMIZ

 

  1. İlçemizdeki sanayi kuruluşlarının çokluğu,
  2. Velilerimizin okula karşı olumlu tutumları,
  3. Ulaşımın kolay olması,
  4. Çevrenin merkezi yerleşim olması,
  5. Okul aile birliğinin aktif olarak çalışması,
  6. Hayırseverlerin desteği,
  7. Okulda yapılan sosyal etkinliklere katılımın yoğun olması,
  8. Yerel yönetimin okulumuza olan desteği,

 

TEHTİDLER

 

  1. Okulumuzun bulunduğu çevrenin sürekli göç alması,
  2. Okulun çevresinde trafik önlemlerinin yetersiz oluşu,
  3. Teknolojinin yanlış kullanımı sonucu öğrenciler üzerinde bağımlılık, şiddet eğilimi ve akran zorbalığı durumlarının yaşanması,

 

 

 

 

 

 

























4.2 İLGİLİ TARAFLARIN İHTİYAÇ VE BEKLENTİLERİNİN ANLAŞILMASI

SN

İLGİLİ TARAFLAR

İÇ/DIŞ

YASAL/DİĞER

ŞARTALAR

ÖNEM DERECESİ

İÇ

DIŞ

YASAL

DİĞER

YÜKSEK

ORTA

DÜŞÜK

1

Çalışanlar

X

 

X

 

X

 

 

2

Öğrenciler

X

 

X

 

X

 

 

3

Veliler

X

 

X

 

X

 

 

4

Okul Aile Birliği

X

 

X

 

X

 

 

5

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

X

 

X

 

X

 

 

6

İl Milli Eğitim Müdürlüğü

X

 

X

 

X

 

 

7

Milli Eğitim Bakanlığı

X

 

X

 

X

 

 

8

Yerel Yönetimler

 

X

 

X

 

 

X

9

Torbalı İlçe Emniyet Müdürlüğü

 

X

 

X

 

 

X

10

  Torbalı Belediyesi

 

X

 

X

 

 

X

11

Sendikalar

 

X

 

X

 

 

X

12

STK

 

X

 

X

 

 

X

 

AÇIKLAMALAR:

    

 

4.3  KYS KAPSAMININ BELİRLENMESİ

Kalite Yönetim Sisteminin kapsamı 4.3 de dokümante edilmiştir.

4.4  KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ VE PROSESLER

 

TS EN ISO 9001:2015 kalite yönetim sisteminin işleyişi için gerekli olan proseslerimiz aşağıdaki gibi listelenmiş ve prosesler arasındaki ilişki “Proses Etkileşim Şemasında” ve “Proses Bilgi Kartlarında” detaylı olarak gösterilmiştir;

 

4.4.1       Öğretmenler Kurulu Toplantı Prosesi + Prosedürü

4.4.2       Zümre Öğretmenler Kurulu Prosedürü

4.4.3       Şube Öğretmenler Kurulu Prosedürü

4.4.4       Öğrenci Davranış Değerlendirme Kurul Prosedürü

4.4.5       Veli Toplantıları Prosesi + Prosedürü

4.4.6       Öğrenci İşleri Prosedürü

4.4.7       Özlük İşlemleri Prosedürü

4.4.8       Mali Konular Prosedürü

4.4.9       Resmi Yazı İşlemleri Prosedürü

4.4.10    Norm Kadro İşlemleri Prosedürü

4.4.11    Seçmeli Ders İşlemleri Ve Kitap İhtiyaç Belirleme Prosedürü

4.4.12    Dönem Sonu Ve Yıl Sonu İşlemleri Prosedürü

4.4.13    Ölçme Değerlendirme Ve Sınav İşlemleri Prosedürü

4.4.14    Egzersiz İşlemleri Prosedürü

4.4.15    Okul Aile Birliği Proses + Prosedürü

4.4.16    Nöbet İşlemleri Prosedürü

4.4.17    Ders Denetimi Prosedürü

4.4.18    BEP Prosedürü

4.4.19    Destek Eğitim Prosedürü

4.4.20    Mesleki Tanıtım Proses + Prosedürü

4.4.21    İletişim Proses + Prosedürü

4.4.22    Satın Alma Ve Hizmet Alımı Proses + Prosedürü

4.4.23    Destekleme Ve Yetiştirme Kursları Ve Yaz Okulları Proses + Prosedürü

4.4.24    Okul Gezileri Proses + Prosedürü

4.4.25    Yıl Sonu TİF İşlemleri Prosedürü

4.4.26    Fatura İşlemleri Prosedürü

4.4.27    Öğrenci Devam-Devamsızlığı Takip Proses + Prosedürü

4.4.28    Aile Ve Öğretmen Eğitimi Proses + Prosedürü

4.4.29    Okul Etkinlikleri Proses + Prosedürü

4.4.30    Demokrasi Eğitimi Ve Öğrenci Meclisi Prosedürü

4.4.31    Evde Eğitim - Hastanede Eğitim Hizmetleri Prosedürü

4.4.32    KYS Farkındalık Proses + Prosedür

 

5.     LİDERLİK

5.1  LİDERLİK TAAHHÜTÜ

a) KYS nin etkinliği için hesap verilebilirliğini,

b)  KYS için kalite politikası ve kalite hedeflerinin oluşturulduğu ve bunların kuruluşun stratejik yönü ve bağlamı ile uyumlu olduğunun güvence altına alınmasını,

c)  KYS şartlarının, kuruluşun iş prosesleri ile entegre olduğunun güvence altına alınmasını,

d)  Proses yaklaşımı ve risk temelli düşünmenin kullanımının teşvik edilmesini,

e)  KYS için gerekli kaynakların varlığının güvence altına alınmasını,

f)  Etkin kalite yönetimi ve KYS şartlarına uygunluğun öneminin paylaşılmasını,

g) KYS nin hedeflenen çıktılarına ulaşmasının güvence altına alınmasını,

h) KYS nin etkinliğine katkı sağlayacak kişilerin, katılımının sağlanmasını, yönlendirilmesi ve desteklenmesini,

i)  İyileştirmenin teşvik edilmesi,

j)  Diğer ilgili yönetim görevlilerinin liderliğini göstermek için desteklenmesini taahhüt eder.

 

Ayrıca;

a)     Çalışanlar, Öğrenciler, veli şartları ve mevzuat şartlarının tayin edilmesi, anlaşılması ve düzenli olarak karşılanmasını,

b)     Hizmetlerin uygunluğunu etkileyebilecek risk ve fırsatlar ile çalışan, öğrenci, veli memnuniyetini artırma yeteneğinin belirlenmesini ve ele alınmasını,

c)     Çalışan, öğrenci, veli memnuniyetinin sürekli artırılmasına odaklanılmasını taahhüt eder.

 

5.2  KALİTE POLİTİKASI

Kalite Politikası 5.2 de dokümante edilmiştir. Kalite Politikası Kurum içerisinde toplantılarda, iç eğitimlerde, ilan panolarında duyurulması sağlanmış, okulun https://sehitserdargencortaokulu.meb.k12.tr/ web sitesi linkinde ilgili tarafların erişimine uygun şekilde açılmıştır.

 

5.3  KURUMSAL GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLAR

Kalite Yönetim Sistemi kapsamında Okulun organizasyon şemasında gösterilen personellere aşağıdaki liste ile dokümante edilmiş, ilgililer tebliğ edilmiştir.

5.3.GT01 Üst Yönetim (Müdür)

5.3.GT02 Yönetim Temsilcisi (Müdür Yardımcısı)

5.3.GT03 Yönetim Sistemi Ekip Üyesi (Bilişim Teknolojileri Öğretmeni)

5.3.GT04 Yönetim Sistemi Ekip Üyesi (Türkçe Öğretmeni)

5.3.GT05 Yönetim Sistemi Ekip Üyesi (İngilizce Öğretmeni)

5.3.GT06 Rehber Öğretmen

5.3.GT07 Türkçe Öğretmeni

5.3.GT08 Türkçe Öğretmeni

5.3.GT09 Türkçe Öğretmeni

5.3.GT10 Türkçe Öğretmeni

5.3.GT11 Matematik Öğretmeni

5.3.GT12 Matematik Öğretmeni

5.3.GT13 Matematik Öğretmeni

5.3.GT14 Matematik Öğretmeni

5.3.GT15 Fen Bilgisi Öğretmeni

5.3.GT16 Fen Bilgisi Öğretmeni

5.3.GT17 Fen Bilgisi Öğretmeni

5.3.GT18 Fen Bilgisi Öğretmeni

5.3.GT19 Sosyal Bilgiler Öğretmeni

5.3.GT20 Sosyal Bilgiler Öğretmeni

5.3.GT21 Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni

5.3.GT22 Müzik Öğretmeni

5.3.GT23 Teknoloji Tasarım Öğretmeni

5.3.GT24 Görsel Sanatlar Öğretmeni

5.3.GT25 Beden Eğitimi Öğretmeni

5.3.GT26 Beden Eğitimi Öğretmeni

5.3.GT27 İngilizce Öğretmeni

5.3.GT28 İngilizce Öğretmeni

5.3.GT29 İngilizce Öğretmeni

5.3.GT30 Yardımcı Personel